۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۳:۳۳

گزارشی افشاء کرد:

دو سوم جنگنده های نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند

دو سوم جنگنده های نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند

حدود دو سوم از جنگنده های «اِف/ اِی ۱۸» نیروی دریایی آمریکا عمدتاً به دلیل فقدان بودجه کافی برای تعمیر،‌ قادر به پرواز نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، حدود دو سوم از جنگنده های «اِف/ اِی ۱۸» نیروی دریایی آمریکا عمدتاً به دلیل فقدان بودجه کافی برای تعمیر این جنگنده ها، قادر به پرواز نیستند.

طبق گزارش وبگاه خبری «دِفِنس نیوز»، ۶۲ درصد از جتهای جنگنده «اِف/ اِی ۱۸» نیروی دریایی آمریکا خراب هستند؛ که حدود ۲۷ درصد از آنها در انبار و ۳۵ درصد در انتظار دریافت قطعات یدکی یا عملیات نگهداری هستند. در ادامه گزارش این وبگاه خبری آمده است که ۵۳ درصد از کل هواپیماهای نیروی دریایی- حدود ۱۷۰۰ هواپیمای جنگنده، گشت زنی، ترابری و بالگردها- قادر به پرواز نیستند.

در این گزارش آمده است که افزون بر این، «بودجه کافی برای تعمیر کشتیهای این ناوگان وجود ندارد و شمار کشتیهای نیازمند تعمیرات همچنان رو به افزایش است».

طبق اظهارات «جان ونابل» پژوهشگر ارشد در حوزه سیاست دفاعی در «بنیاد هریتیج»، انبار جتهای جنگنده خراب و از کار افتاده بسیار بزرگ است و تعمیر و مرمت این جتهای اف-۱۸ مستعمل و از رده خارج، سالها به طول خواهد انجامید.

دریاسالار «ویلیام موران» معاون فرمانده عملیاتهای نیروی دریایی به اعضای کمیته «نیروهای مسلح» مجلس نمایندگان گفت که «برای من کاملاً روشن است که آمادگی کلی نیروی دریایی به پایین ترین سطح خود طی سالها رسیده است».  

موران در ادامه افزود از جمله مشکلاتی که به این وضعیت منجر شده است، می توان به کاهش بودجه و نامشخص بودن زمان تصویب بودجه اشاره کرد. وی همچنین گفت که ناوگان دریایی آمریکا امروز در کوچکترین سایز و اندازه خود طی ۹۹ سال گذشته است.

کد خبر 3904486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha